Скумрия в доматен сос 160гр.

Скумрия в доматен сос 160гр.

Скумрия в подлютен доматен сос 160гр.

Скумрия в подлютен доматен сос 160гр.

Скумрия в собствен сос 160гр.

Скумрия в собствен сос 160гр.

Скумрия рибна закуска 160гр.

Скумрия рибна закуска 160гр.

Филе скумрия в доматен сос 180гр.

Филе скумрия в доматен сос 180гр.

Филе скумрия в подлютен доматен сос 180гр.

Филе скумрия в подлютен доматен сос 180гр.

Филе скумрия със слънчогледово масло 180гр.

Филе скумрия със слънчогледово масло 180гр.

Филе скумрия рибна закуска 180гр.

Филе скумрия рибна закуска 180гр.

Полезни свойства на скумрията

Скумрията е риба богата на омега-3 мастни киселини. Това я прави подходящ избор за здравословна вечеря 1-2 пъти в седмицата. Омега-3 киселините помагат на организма за понижаване на кръвното налягане, триглицеридите и плътността на артериалните плаки. Макар да съдържа предимно ненаситени мастни киселини, рибата има и 9-10% наситени. Скумрията е богата и на витамини, като В12 е най-изобилният им представител. Той е важен за нормалната функция на нервната система и помага в изграждането ДНК. Съдържат се в по-малки количества и витамините В3, В6, А и С. Минералите, намиращи се с ниски концентрации в скумрията са магнезий, фосфор, калий, желязо, цинк, мед, натрий, калций и манган. Селенът, обаче, е в най-значителни количества: около 45 мкг за една риба или над 80% от ОДП. Селенът подсилва имунната система и предпазва от артрит, астма, сърдечносъдови заболявания и някои видове рак.

Интересни факти

Скумрията е една от най-важните риби за оцеляването на крайморските и крайокеанските древни народи в Европа. Ловът ѝ с мрежи в Средиземно море и в Мраморно море е бил изключително резултатен. Някои историци дори я наричат „рог на изобилието“ заради големите ѝ пасажи.

В днешно време, заедно с риба тон и херингата, скумрията е една от най-масово консумираните риби в световен мащаб. Ловът и развъждането ѝ изгражда важна част от износните икономики на повечето страни около Средиземно море и Атлантическия океан.